Η επίτευξη των θεραπευτικών στόχων της λογοθεραπείας εξαρτάται από ένα σύνολο παραγόντων όπως αναφέρεται παρακάτω:
Η συμμετοχή των γονέων στη θεραπευτική διαδικασία είναι σημαντική.
Οι γονείς σε συνεργασία με τον λογοπεδικό βοηθούν το παιδί να αποκτήσει ένα αίσθημα συνέχειας των θεραπευτικών στόχων και στο περιβάλλον του σπιτιού.
Η συναισθηματική στήριξη που παρέχουν οι γονείς στο παιδί, το βοηθά να συμμετέχει ενεργά και να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της θεραπείας πιο αποτελεσματικά.
Το κίνητρο και το ενδιαφέρον του παιδιού συμβάλλουν στη διαδικασία της μάθησης. Άλλοι παράγοντες που επηρρεάζουν την πορεία της θεραπείας είναι οι γνωστικές δεξιότητες, συναισθηματική ωριμότητα και το δυναμικό του παιδιού.
Ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού και όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο, επιβάλλεται η συνεργασία με θεραπευτές άλλων ειδικοτήτων και με σημαντικά πρόσωπα από το περιβάλλον του παιδιού (δασκάλα, νταντά, συγγενείς).
Η κατάλληλη γνώση, η επιστημονική κατάρτιση και επιμόρφωση του λογοπεδικού τον βοηθά να αναγνωρίζει τις ανάγκες του κάθε παιδιού και να επιλέγει τα θεραπευτικά προγράμματα που του ταιριάζουν.