Τα ‘διαγνωστικά εργαλεία’ που χρησιμοποιούμε για την αξιολόγηση του λόγου και της ομιλίας είναι τα ακόλουθα:
* ADOS-2
* BAYLEY
* PLS-3 (αξιολόγηση κατανόησης και έκφρασης παιδών από 0,5 - 5,0 ετών)
* CELF-Preschool (αξιολόγηση κατανόησης και έκφρασης παιδών 3,0 - 6,0 ετών)
* CELF-R (αξιολόγηση κατανόησης και έκφρασης παιδών 5,0 - 16,0 ετών)
Tα παραπάνω τρία εργαλεία έχουν προσαρμοστεί στα ελληνικά από λογοπεδικούς εδώ και αρκετά χρόνια. Η μακρόχρονη εμπειρία στη χρήση τους έχει δείξει ότι τα PLS-3 και Celf-R, αν και μη σταθμισμένα στα ελληνικά μας δίνουν αξιόπιστους δείκτες, ενώ το CELF-Preschool δίνει περισσότερο ποιοτικά χρήσιμες πληροφορίες για το λόγο ενός παιδιού.
* Φωνολογικό τεστ ΠΣΛ
* ΜέταΦΩΝ τεστ
Τα δύο αυτά τεστ δεν δίνουν γλωσσικούς δείκτες αλλά υπόκεινται σε ποιοτική ανάλυση και βοηθούν στον θεραπευτικό σχεδιασμό.
* Εικόνες Δράσης
* Δοκιμασία Εκφραστικού Λεξιλογίου
Αυτά τα τεστ δίνουν εκατοστιαίες θέσεις, είναι σταθμισμένα στα ελληνικά, και δίνουν αξιόπιστη εικόνα για τον προφορικό λόγο παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.
* Δοκιμασία Γλωσσικής Αντίληψης και Εκφρασης (κυρίως για παιδιά με αυτισμό)
Το χρησιμοποιούμε κυρίως στη θεραπεία για το σχεδιασμό θεραπευτικού προγράμματος
* ΑΝΟΜΙΛΩ-4
* Ερωτηματολόγιο Γλωσσικής αντίληψης
Ανιχνευτικά εργαλεία για παιδιά προσχολικής ηλικίας.
* PSI-4 (Stuttering Severity Instrument)
Παρέχει αξιόπιστη μέτρηση του τραυλισμού ενός παιδιού (ή και ενήλικα) και ευρέως αποδεκτή κατάταξή του (ήπιος-μέτριος-σοβαρός).
* OASES (Overall Assessment of the Speaker's Experience of Stuttering)
* Kiddy-CAT (αξιολογεί τις επικοινωνιακές στάσεις και αντιλήψεις παιδιών προσχολικής ηλικίας με τραυλισμό)
Πρόκειται για αξιόπιστα, σταθμισμένα και ευρέως αποδεκτά εργαλεία, σε μορφή ερωτηματολογίων. Αξιολογούν τη στάση και τα συναισθήματα του ομιλητή σχετικά με τον τραυλισμό του και χρησιμοποιούνται στην αρχή και στο τέλος της θεραπείας για την ποσοτική αξιολόγηση της προόδου των ατόμων με τραυλισμό.