Καθιερώστε μια ρουτίνα κατά την οποία θα παίξετε με το παιδί σας. Έχετε μια καθορισμένη ώρα στη διάρκεια της ημέρας να παίξετε μαζί, όταν το παιδί δεν είναι κουρασμένο ή πεινασμένο.
Διαλέξτε μια στιγμή που εξυπηρετεί κι εσάς και το παιδί. Είναι σημαντικό να νιώθετε σε ετοιμότητα και χαλαρότητα.


Αν έχετε πάνω από ένα παιδί, είναι σημαντικό να μάθουν να παίζουν μαζί. Όμως, ένα παιδί με δυσκολίες επικοινωνίας έχει άλλες απαιτήσεις και μπορεί να αποδίδει καλύτερα όταν είναι μόνο μαζί σας. Προσπαθήστε να κανονίσετε κάποιο χρόνο για τους δυο σας όταν τα άλλα παιδιά κοιμούνται ή λείπουν από το σπίτι.
Δύο σύντομα επεισόδια παιχνιδιού των 10-15 λεπτών μπορεί να ταιριάζει καλύτερα στο παιδί σας από ένα πιο μακροσκελές.
Προσπαθήστε να έρθετε στο επίπεδο του παιδιού σας όπου μπορεί να σας ακούει και να σας βλέπει καλύτερα.
Κρατήστε κάποια ιδιαίτερα παιχνίδια δίπλα σας για διδακτικές στιγμές.
Έχετε ΜΟΝΟ ένα παιχνίδι κάθε φορά για να παίξετε. Απομακρύνετε κάθε άλλη περίσπαση.
Αποφύγετε ένα ηχηρό περιβάλλον – είναι ιδιαίτερα διασπαστικό για ένα παιδί με δυσκολίες στο λόγο.
Τελειώστε πριν το παιδί βαρεθεί ή εκνευριστεί.

 


‘ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ’


ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΒΛΕΜΜΑΤΙΚΗ ΕΠΑΦΗ
Κρυφτό (πίσω από την κουρτίνα, κάτω από το τραπέζι κ.α)
Μπάλα (αριστερά - δεξιά - πίσω από την πλάτη, πετάω - πιάνω μπάλα)
Παιχνίδια που κάνουν θόρυβο δίπλα στο πρόσωπό σας
Παιχνίδια κουκουτσά (κρύβω το πρόσωπο με διάφορα αντικείμενα π.χ μαντήλια, γυαλιά ηλίου)

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΣΕΙΡΑΣ ( μία ο ένας – μία ο άλλος)
Μπάλα
Αυτοκινητάκια τα τσουλάμε ο ένας στον άλλον
Ρίχνουμε βόλους με τη σειρά μας μέσα σε ένα κουτί
Ρίχνουμε κορίνες με μπάλα
Εναλλαγή σειράς στο ανακάτεμα του φαγητού, στο πότισμα των λουλουδιών, στο χτένισμα.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
Μπαλόνια που ξεφουσκώνουν, πετάω – πιάνω μπαλόνια
Τουβλάκια (μέτρημα, ταύτιση χρωμάτων, χτίσιμο πύργων)
Κουμπιά (τα βάζω σε κορδόνια, τα βάζω σε κουτί και τα κουνάω να κάνουν θόρυβο)
Παζλ (ζωγραφίστε το περίγραμμα – ταύτιση ενσφηνώματος με αντικείμενο)

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΙΜΗΣΗΣ
Μιμηθείτε το παιχνίδι του παιδιού σας και μετά μπορείτε να το επεκτείνετε, προσθέτοντας κάτι σ’ αυτό που κάνει το παιδί. Μπορείτε να παίξετε με κούκλες ή αρκουδάκια και να δείτε αν το παιδί θα σας μιμηθεί να ταϊζετε, να δίνετε νερό, να πηδά, να τρέχει, να κοιμάται, να κάθεται να το ντύνετε, να το χτενίζετε.

ΛΙΓΕΣ ΙΔΕΕΣ ΑΚΟΜΗ.....
Αν το παιδί σας είναι διστακτικό ή ντροπαλό ή έχει το δικό του ρεπερτόριο ενδιαφερόντων, θα πρέπει να σκεφτείτε τρόπους για να το ενθαρρύνετε να επικοινωνήσει και να δείξει ενδιαφέρον για τους ανθρώπους και τα πράγματα. Μερικοί τέτοιοι τρόποι είναι οι εξής:

Χρησιμοποείστε παιχνίδια ιδιαίτερου ενδιαφέροντος ώστε να εντείνετε την περιέργεια του παιδιού και να προκαλέσετε την αντίδρασή του, παραδειγμα:
Κρύψτε αγαπημένα αντικείμενα σε απίθανα μέρη και βοηθείστε να τα βρει

Μετατρέψτε τις ρουτίνες σε διασκέδαση, παραδειγμα:
Ανοίξτε και τακτοποιήστε μαζί τα ψώνια
Στο ασανσέρ αφήστε το παιδί να πατήσει τα κουμπιά
Χρησιμοποιείστε κοινωνικά παιχνίδια για να συνδεθείτε με το παιδί σας και να το ενθαρρύνετε να ηγηθεί, για παραδειγμα:
Τα κοινωνικά παιχνίδια είναι επαναλαμβανόμενα και συνήθως περιλαμβάνουν εσάς και το παιδί σας και όχι παιχνίδια. Παραδείγματα: γαργαλητό, κυνηγητό, κρυφτό, γκριμάτσες και τραγούδια με κινήσεις.
Χρησιμοποιείστε το φυσικό άγγιγμα για να ενθαρρύνετε το παιδί σας να αντιδράσει ή να αλληλεπιδράσει, παράδείγμα:
Κρατείστε απαλά τα χέρια ή κινηθείτε ρυθμικά στη διάρκεια ενός τραγουδιού.

Όλα αυτά συνοδεύονται με στοιχεία επιβράβευσης-ενθουσιασμού, έκπληξης-περιπέτειας.